Tuesday, February 7, 2012

ביקורת לתיק צפרות Lowepro Scope Photo Traveller 350 AW

First, an appology to my international readers - below is a review I wrote in Hebrew of this great birding and photo backpack. You may not understand the text but you can get the main idea from the images.

לפני כמה שבועות קיבלתי מהיבואן של תיקי Lowepro בישראל, פוטו מהיר, תיק חדש לניסיון. המדובר בתיק המיועד לצפרים, מדגם Scope Photo Travel 350 AW. זהו תיק שפותח ע"י מהנדסי חברת Lowepro לאחר מחקר מעמיק שביצעו עם צפרים אמריקאיים מובילים לגבי צרכיהם בשדה. התיק הזה הוא אחד מסדרת תיקים חדשה של החברה, שנקראת The Optics Series, המיועדת לצפרים. ניתן לצפות בסרטון הדגמה לתיק מהדגם שקיבלתי, שהוכן ע"י החברה בקישור כאן.
זהו תיק צילום משודרג, המאפשר נשיאה של ציוד רב ומגוון יותר מתיק צילום רגיל, הן בשל נפחו, הן בשל אורכו והן בשל חלוקת התאים הפנימית שלו. בתיק ישנם כמה פטנטים מעניינים המעידים על חשיבה וירידה לפרטים של המפתחים, עליהם אפרט בהמשך.
בשבועות האחרונים השתמשתי בתיק במספר שימושים שונים – בוקר צפרות שנגמר במשרד (ציוד צפרות + מחשב), יום צפרות עם טלסקופ, וצילום עם המצלמה שלי כשהיא מחוברת לעדשה בינונית (התיק לא מתאים לעדשות סופר כמו 500 F4).

זה מראה כללי של התיק מבפנים:


וכשאני אומר שאפשר להכניס הרבה ציוד, אני מתכוון לזה. זה מה שנכנס כשארזתי את התיק לבוקר צפרות שהמשיך למשרד:


זה מה שלקחתי לבוקר צפרות סטנדרטי:


וזה הציוד שנכנס לתיק ביום צפרות וצילום:




זהו תיק גדול ומרווח, הרבה יותר מסדרת תיקי הצילום הקודמת בה השתמשתי – סדרת ה-  Pro Runner. בצורתו המקורית החלל המרכזי של התיק מחולק לחמישה תאים מרכזיים:
  1.          תא מרכזי מאורך לטלסקופ או למצלמת DSLR עליה מורכבת עדשה עם אורך מוקד של עד 400 מ"מ. לי למשל יש טלסקופ Carl Zeiss 85TFL – טלסקופ גדול ומגושם למדי, והוא נכנס לתיק בקלות. עינית הטלסקופ מציצה מן התא והוא נשלף בקלות.
  2.          תא למשקפת לא ענקית (משקפת גלילית Roof Prism, לי יש למשל Leica Ultravid 8X42 שנכנסת בקלות).
  3.          תא לגוף מצלמת DSLR נוסף (ללא עדשה) או למצלמה קומפקטית – נכנס בקלות.
  4.          תא לשתי עדשות קצרות מוקד – אני הכנסתי בקלות עדשת 50 mm f2.5 ועדשת 28-135 mm. העדשות מופרדות ביניהן ע"י מחיצה מודולרית.
  5.          תא נוסף לציוד נלווה (נגן שמע, עכבר ומטען למחשב וכד').



עם קצת לחץ ופירוק של חלק מהתאים הפנימיים אפשר להסתדר עם טלסקופ ומצלמה מחוברת לעדשת 400 מ"מ:



זה התא למצלמה הנוספת:


וזה התא לעדשות:


כל התאים האלה הם מודולריים (ניתנים לפירוק ע"י סקוטשים), מרווחים וממלאים את ייעודיהם בצורה טובה. הם מאפשרים הגנה מקסימלית על פריטי הציוד בתיק, וגם שליפה מהירה סבירה. הם בהחלט איפשרו לי לצאת לשדה עם ציוד רב, ולא הייתי צריך לחסוך בכלום. היה מקום לכל מה שהייתי צריך.

בחלק הפנימי של הכיסוי העליון של התא המרכזי ישנם שני תאים כלליים גדולים המתאימים לנשיאת פילטרים, כיסויי עדשה, בטריות וכרטיסים.

לתיק יש תא מחשב מרווח המתאים לנייד לא קטן, לי למשל יש נייד עם מסך ברוחב 15.6'' שנכנס בקלות לתא:




בחזית התיק ישנו תא רחב המחולק לתאים קטנים יותר המתאימים לנשיאת ארנק, טלפון נייד, עטים, ספר או יומן, מפתחות ועוד: 


לחזית התיק ניתן לחבר חצובה ע"י שליפת מנשא קטן לרגלי החצובה וחיבור ראש החצובה לרצועה ייעודית בראש התיק. מערכת זו לנשיאת חצובה נוחה מאד – קלה לחיבור ולפירוק, ובהליכה החצובה יציבה מאד ואינה מתנדנדת מצד לצד:





לתיק תא צדדי אחד המתאים לנשיאת בקבוק מים קטן או בינוני (לא 1.5 ליטר): 



לתיק מערכת גב טובה ונוחה, עם רצועות רחבות ומרופדות, רצועות מותן רחבות וחזקות, ורצועת חזה. על רצועת החזה אף מותקנת משרוקית מובנית – חמוד מאד. על רצועות המותן ניתן להתקין פאוצ'ים קטנים נוספים: 






בהליכה ארוכה, התיק ישב לי על הגב בצורה נוחה מאד, גם כאשר הוא היה מלא מאד. יש למערכת הגב אפשרויות התאמה טובות. טרם יצא לי להשתמש בו בקיץ, אז אינני יכול לומר משהו חכם לגבי רמת האוורור שלו בימים חמים, אבל אני מאמין כי יש לחומר המחורר המצפה את מערכת הגב יש יכולות אוורור טובות. 




לתיק מצורף כיסוי גשם ייעודי AW, המאוחסן בתא בתחתית התיק, וניתן לשליפה מהירה. הוא מכסה את התיק בצורה טובה. הלכתי איתו ביום גשם והתיק נשאר יבש לגמרי:




לתיק כמה יתרונות בולטים, שבגללם אני ממליץ להשתמש בתיק זה:
  •          יכולת נשיאת כמות ציוד גדולה בצורה נוחה.
  •          יכולת נשיאת טלסקופ (לא נכנס בתיקי צילום קטנים יותר).
  •          יכולת נשיאת חצובה בצורה נוחה ויציבה.
  •          איבזור מתוחכם וידידותי למשתמש – רוכסנים, סקוטשים, רצועות.
  •          לתיק יכולת עמידות בתנאי מזג אוויר קשים.

לתיק מספר חסרונות קלים:
  •          לטעמי אין גמישות מספקת בחלוקת החלל המרכזי של התיק. פירוק של התאים המחלל המרכזי לא מאפשר הרכבה שלהם בצורה שונה או שימוש בחלל המרכזי ללא התאים הקטנים – נותרים חללים גדולים מדי שהציוד יהיה זרוק בתוכם.
  •          בניצול מלא של החלל המרכזי – טלסקופ, גוף DSLR, שתי עדשות קצרות, פלאש / נגן ומשקפת, הרוכסן של התא המרכזי נסגר עם קושי מסוים בשל צפיפות.

לסיכום, זהו תיק מצוין וחדשני, שנותן לצפרים מענה לבעיות סחיבת ציוד שלא היו להן פתרונות נוחים לפני כן. תיק זה יהיה שימושי ביותר לצפרים שיוצאים לשדה עם טלסקופ וחצובה (לשלב הנסיעה אל היעד – בשדה יש לפרק את החצובה ולהוציא את הטלסקופ), לצלמי ציפורים שיוצאים לשדה עם משקפת ועם מצלמת DSLR המחוברת לעדשה בינונית (עד 400 מ"מ), ולצפרים וצלמים הנוסעים לטיול צילום או צפרות בחו"ל – אני בטוח שאני אהנה מהתיק הזה במיוחד בנסיעותי הבאות לחו"ל, להן אני צריך לסחוב ציוד רב ומגוון בנסיעות ארוכות.
תודה למיטל גור על הסיוע בצילומים.

2 comments:

  1. Replies
    1. Yes indeed! Very versatile and suitable for birders and lightweight photographers (lens up to 400 mm).

      Delete